Fujifilm FinePix F70EXR zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix F70EXR zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Rigtje 13-06-2011

Vorig jaar voor de vakantie naar Thailand deze camera aangeschaft, omdat hij veel zoombereik heeft en toch erg klein is. Helaas, de kleuren van de foto's worden erg donker en het toestel gaat bijna altijd flitsen. Ook dit jaar in Marokko dezelfde ervaring. Het lukt mij niet om de kleuren optimaal te krijgen. Zoomen is wel erg goed, maar al met al voor mij een flinke teleurstellende aankoop.

ooltje001 31-12-2010

ik heb deze camera net een dag, het is een fijne camera die heel scherpe foto's maakt: maakt niet uit of het veraf is of dichtbij, hij heeft 10x zoom heel fijn, het is een niet te zware camera met een goede vormgeving, ik ben er nu al blij mee!! zeker doen!!(als je deze wilt)

Patrick67 16-07-2010

Veel beoordelingen gelezen en lang getwijfeld. Met name of ik een spiegelreflex of een compactcamera zou nemen. Toen ik zag dat deze 10x zoom en 10x megapixel had, besloot ik toch voor het handzame formaat te gaan. Ik begrijp veel reacties op deze site: de camera kan zoveel, dat het onoverzichtelijk kan zijn. Dit geldt ook voor mij. Ik ben alleen een feest- en vakantiefotograaf en heb er geen bal verstand van. Toch neem ik de tijd om dingen uit te proberen. En ik heb de handleiding al 3x doorgelezen. Als je jezelf in het apparaat verdiept en alles eens goed uitprobeert, dan kom je er achter dat dit een geweldig toestel is. Zeker zijn degelijkheid en handzaam formaat zijn dingen die me erg aanspreken. Ook de kwaliteit - zowel binnen als buiten zijn uitstekend. Snap eigenlijk eerdere beoordelingen niet dat foto's binnen mislukken? Je kunt tegelijkertijd een foto met en een foto zonder flits maken. Ze komen beiden op je scherm en je beslist zelf welke je bewaart. Ook zijn er momenten dat je 4 foto's achtereen maakt -> die legt het fototoestel over elkaar heen en zo komt er een zeer goede en scherpe foto uit. Dus steek de schuld niet meteen op het toestel, maar neem de moeite om zelf e.e.a. uit te proberen en meerdere malen de handleiding te lezen. En.... met de handleiding in de hand en dan foto's maken, doet ook wonderen. Het toestel kan veel meer dan je denkt; maar eerlijk is eerlijk, dat maakt het soms ook verwarrend. Maar eenmaal de handleiding en de mogelijkheden doorgeworsteld is het een fantastisch apparaat, zeker voor zijn geld......

djayden2010 05-06-2010

Ik had eerst ook een maandag toestel zoals eerder gelezen , fotos zagen er niet uit , hij bleek niet goed te zijn , terug gebracht nu een andere was wel goed en supermooie en scherpe fotos ben blij dat ik hem toch genomen heb .

wybertje 03-06-2010

Na de vele positieve reviews op kieskeurig vol goede moed deze camera gekocht.
Thuis wat foto's gemaakt.....we schrokken ons te pletter van de slechte kwaliteit. Nog één en ander geprobeerd, we kregen ook de iso niet naar 100, terug naar de winkel. Er lag er nog één zelfde in de vitrine en wilde die proberen maar de verkoper was kennelijk geschrokken en wilde dat niet.
Uiteindelijk een canon powershot SX120 IS gekocht, prachtige plaatjes, vele mogelijkheden, helaas wel 3 tientjes duurder maar geen spijt.
Zou het een maandagochtend product geweest zijn?
In zijn prijsklasse lijkt mij dat mensen de prijs/kwaliteit in acht nemen en kan ik mij niet voorstellen dat ze de foto's zoals wij ze te zien kregen ooit mooi zouden kunnen vinden. Vaak via de reviews op kieskeurig dingen gekocht, nooit ontevreden maar dit was echt bagger.
Ben benieuwd of wij de enige zijn met deze slechte ervaring terwijl iedereen zo enthousiast is over de fotokwaliteit van dit apparaat. Blijf denken aan een uitzondering dus laat u niet afschrikken door mijn verhaal maar u bent gewaarschuwd goed naar de resultaten te kijken, valt het ook zo tegen gewoon terug voor een andere of een ander merk/type.
Het keuzewieltje voelt bijna traploos aan wat betekent dat hij snel in een (tussen-)stand gaat die niet de bedoeling is of was.
Camera voelt wel solide aan, geen plastic dus.

slimfreak3 06-03-2010

Na jarenlang fan geweest te zijn van de Fuji F30(beste low-light compact camera ooit)moest deze toch vervangen worden wegens schimmel op sensor (vocht). Gekozen voor deze slanke en metalen Fuji vanwege hun prima ruis- beheersing. In de compact-klasse waar gebruik gemaakt wordt van een kleine sensor heeft fuji hierin een voorsprong op de grootste concurent Panasonic. Vergeleken met de TZ7 geeft de Fuji een ruis-armer beeld een breder contrast bereik vanwege de nieuwe EXR-techniek. Daartegenover staat kwaliteit van de Panasonic-(Leica)lens. Die is natuurlijk wel superieur, en bij flinke vergrotingen is dit wel zichtbaar. Vooral bij tegenlicht en scherpe contrasten is regelmatig flinke purple-fringing zichtbaar bij de Fuji. Maar toch.... al met al een heerlijk platte en makkelijk te bedienen camera met 10X zoom, die voor algemeen gebruik heel veel leuke mogelijkheden biedt. Bovendien is hij goed geprijsd.

Hans Heemsbergen 22-12-2009

Naast mijn Nikon D70s en Lumix G1, was ik opzoek naar een compact die ik altijd bij me kan steken. Lang getwijfeld over Lumix LX3. Geweldige camera maar te weinig zoombereik. Vol verwachting uitgekeken naar de Canon S90. Maar toen ik die in mijn handen had wist ik gelijk dat die camera niet voor mij zou zijn. Vandaag, bij toeval, op de Fuji F70 EXR gestuit. Thuis gekomen alle reviews en previews gelezen, samples bekeken en een besluit genomen.
De eerste resultaten stellen me erg tevreden. Ik moet wel erg wennen aan alle mogelijkheden in het menu. Volgens mij is dit een erg goede koop geweest.

Zero3211 10-11-2009

Ik heb deze camera ongeveer vier weken in het bezit en ik ben er zeer tevreden mee. Deze camera blinkt momenteel uit in het compact camera segment doordat er een grotere beeldsensor in zit. Hierdoor wordt de kwaliteit van de pixel hoger en levert deze camera ook goede prestaties in het donker. Foto's gemaakt op ISO 800 zijn nog zeer goed te gebruiken en zelfs op ISO 1600 presteert de camera erg goed voor een compact camera.

Verder is de bediening van de camera ook makkelijk. Bij veel standen wordt exact uitgelegd wat er gebeurd in die stand. De optische zoom van 10x is ook lekker meegenomen. In combinatie met de goede beeldstabilisatie is er ook in het volle zoombereik een goede onbewogen foto te maken.

Ik heb ook ervaring met de TZ6 van Panasonic. Ook dat is een goede camera, maar deze is gewoon niet iets meer up-to-date en heeft wat extra leuk functies. Foto's gemaakt met slechte lichtomstandigheden zijn met de Fujifilm F70 wel een stuk beter.

Willem12345 26-10-2009

Bijzonder fijne camera die volop mogelijkheden biedt tot zowel handmatige als automatische programmastanden. Door een situatie met verschillende opnamestanden te fotograferen wordt duidelijk welke stand het beste resultaat oplevert. Het kost wel wat tijd om dit goed door te krijgen. Meestal zal de EXR stand met de juiste optie tot een prima resultaat leiden. Dit geldt zowel voor opnames buiten als binnen met flits. De scherpte en de keuren vind ik bijzonder goed. De videofunctie geeft ook een goed resultaat (JPEG). De sluitertijd is bijzonder kort, wat wel lekker aanvoelt. Ook een snelle autofocus, indien zo ingesteld. De macro foto's vindt ik goed. De camera zelf is een beetje aan de gladde kant, maar voelt wel zeer degelijk aan. De prijs/kwaliteit verhouding vindt ik uitstekend.